Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6030221603   Avaluar per aprendre: l'avaluació al servei de l'aprenentatge de l'alumnat
2020-2021   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   16/10/2020 - 19/5/2021 (45 hores) de 17:30h a 19:30h
   ZER Pedrera
   av. Catalunya, s/n (L'Espluga Calba) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Les Borges Blanques
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   El claustre es planteja un canvi metodològic i d’avaluació per al qual implementaran un itinerari
guiat de F.I.C. on l’avaluació per a l’aprenentatge estigui íntimament lligada a un currículum
plantejat per competències que posi èmfasi en l’aprenent i en la seva capacitat d’aprendre
per l’autoregulació, pel feedback i per l'intercanvi amb els altres aprenents i amb els
docents i, a més a més, que l’avaluació sigui compatible amb la funció sumativa i
qualificadora. En aquest sentit volem que l’avaluació sigui una opció de centre, ja que
condiciona què i com s’ensenya, i què i com s'aprèn.
Aquest itinerari vol ser una eina de suport per al professorat en la tasca de compartir i
arribar a acords sobre el tractament de l’avaluació al centre i, de forma més concreta, de l’ús formatiu de l’avaluació a les aules i també dotar els docents de nocions bàsiques per
aplicar dinàmiques i instruments d’avaluació formativa a l'alumnat.
Per això se sol·licita una formació i/o assessorament per implementar una avaluació
competencial.
  
Objectius   Compartir l’avaluació formativa per la millora dels aprenentatges de l’alumnat.
- Reflexionar sobre la pròpia pràctica en relació amb l’ús formatiu de l’avaluació.
- Conèixer i aplicar instruments i dinàmiques d’avaluació formativa.
- Reflexionar sobre els vincles entre l’avaluació i l’aprenentatge.
  
Continguts   La noció d’avaluació formativa o per a l’aprenentatge.
- La metodologia per desenvolupar-la a l’aula.
- La reflexió sobre els canvis en el procés d’ensenyament i aprenentatge que provoca
la introducció de dinàmiques i instruments d’avaluació formativa a l’aula.
  
Formador/a   Sergi Pelegrí; Encarna Corral; Anna Gómez
  
Avaluació   Grau de satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un 80% de les sessions i realització de les pràctiques proposades.
  
Persones  destinatàries   Professorat de la ZER Pedrera.
  
E-mail   crp-garrigues@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   16/10/2020   1730   1930 
 Sessió 2   dijous   05/11/2020   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   02/12/2020   1730   1930 
 Sessió 4   dimecres   16/12/2020   1730   1930 
 Sessió 5   dimecres   20/01/2021   1730   1930 
 Sessió 6   dimecres   27/01/2021   1730   1930 
 Sessió 7   dimecres   10/02/2021   1730   1930 
 Sessió 8   dimecres   17/02/2021   1730   1930 
 Sessió 9   dimecres   10/03/2021   1730   1930 
 Sessió 10   dimecres   24/03/2021   1730   1930 
 Sessió 11   dimecres   14/04/2021   1730   1930 
 Sessió 12   dimecres   21/04/2021   1730   1930 
 Sessió 13   dimecres   28/04/2021   1730   1930 
 Sessió 14   dimecres   12/05/2021   1730   1930 
 Sessió 15   dimecres   19/05/2021   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent